Pukol 6.00 pagi tadik, aku nerimak message dari mak aku, madah Zai bini cousin aku Aerol, dah beranak.. boy anaknya. Sik lamak pas ya, usu aku, Atok si baby ya merik msg madah nya dah nait pangkat jadik datok. Yeardeh usu... tahniah-tahniah kataku madah dgn nya k msg juak lah! Sik adalah aku ber yeardeh dgn usu ku pecoma aku klak! he..he..Selang beberapa minit pas ya si Aerol pun merik msg madah nya tek dah jadi bapak, nang kejeron bapak ya. Nang sik sabarnya nak madah nya udah ada anak, mcm mimpi jak kata org pun... serta dikirum nya sekali gambar baby nya. Sekali aku nanga gambar anaknya, trus ku merik msg nanyak "berapa kilo baby kau? " Mula-mulanya nya madah, 3.9 kg jak kak.. "JAK???" kataku. "3.9 kg nay ada JAK untok baby sulong cam nya, apa ndak di makan bini kau waktu pregnant kataku dlm msgku agik, terlebih kilo dah anak kau ya.." he..he.. jawab msg nya.
Adalah kira-kira kol 9.00 pg cam ya Aerol sekali lagik send msg dgn aku, bila aku maca message nya, aku pun beristifar benar-benar... Pa kata nya.."kak baby aku bukan 3.9 kg, tapi 4.065 kg... baruk update dgn zai tek.." "ya robbi kataku, dkt mok 5 kilo anak kau ya patutlah bini kau kenak suroh bedah " "Baby vitamin dgn anmum kata doktor" jawab msg nya agik. Apa lagik aku tek, lalu jadi org tua, merik nasihat ya, merik nasihat tok... jgn ya, jgn tok maklumlah bini ko kenak bedah kataku agik...This is the beginning Rol kataku agik, nang rasa org tua benar lah tek... merik nasihat. Aku pun dah ada 5 anak, lom sampay gik anak aku waktu lahir 4 kg, paling berat pun 3.1 kg jak...Dah nama rezeki masing-masing, baguslah nya dah selamat dilahirkan walaupun kenak bedah. He..he.. aku lom nyakat mak Aerol tok agik, ya best gik mun di sakat.. lalu keluar ayat klasik, lucu dgn ayat kreatif nya!


Muhd Ryyan Uzair, 11 February 2009, 11.20 pm
Selamat Datang Ke Alam Nyata.. muahhhh!!!
Selamat Datang Ke Alam Nyata.. muahhhh!!!







