Followers


Daisypath Anniversary tickers
Memaparkan catatan dengan label btu. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label btu. Papar semua catatan

SAYONARA

Apa polah aku aritok kah? Before that, Heppi Valentine Day for all kawan bloggers. Semoga kitak org semua sentiasa berkasih sayang selalu... Actually aritok aku tengah ninjo-ninjo rumah aku tok. Sik lamak agik good byelah nya.. Apa boleh buat paksa juak meninggalkannya. Lagikpun tok rumah kerajaan, lambat laun I have to angkat kaki juak lah nak?


MEI tok, maybe aku and family no more in Bintulu. My hubby kompom kenak transfer di Sibu. So maok sik maok me and my kids also have to transfer. Semalam my hubby nerima surat balasan dari surat rayuannya tempoh hari. Rayuan untuk stay kat Bintulu tidak dapat di pertimbangkan. What to do, ekot jak lah arahan dari pihak atasan. Bagi aku, di mana suamiku di situlah aku. CEWAHHHHHH!!!!

Sedih juak meninggalkan Bintulu tok sebenarnya, I spend my life almost 15 years di Bintulu. Kira setengah dari zaman 20 an di sitoklah. Mun aku sedih, apagik anak aku. Semalam bila me and my hubby inform dengan anak-anak we have to move, yang nangis dolok ialah Nurol. Tauk ku perasaannya. Sayang kawanlah ya! Asha ilek jak... no reaction org ya.. Zikri said "Oh No! Tinggallah best fren kmk". Shaziya n Syaima iboh padah, nay tauk apa-apa ya! Bukan senang nak madah ngan dak anak-anak sebenarnya walaupun kita kira sidak lagik kecik. They have feeling too bah!

Hmmm... aku lom gik inform dengan kawan-kawan di opis coz marek aku cuti lagik. Dapatkah sik aku inform dengan sidak kah ooooo? Dapatkah sik aku inform dengan muka ceria kahhh? Sik apat aku imajin. My hubby memang sedihlah coz bintulu adalah tanahairnya. Kenangan dari kecik sampay berumahtangga semua ada di sitok. Tapi mun nya pindah di Sibu at least mun nak ngabas mak nya di Pusak (bahagian Sri Aman) dekat agik. Sejam lebih jak... dibanding 5 jam from Bintulu. And family aku dari Kuching pun makin dekat juak mun nak ngabas kamek org anak beranak di Sibu.

Dlm otak aku kinektok, cam nay nak nyimpan pakaian, pinggan mangkok dan sebagainya yang udah bertimbun jak di rumah tok.. Brapa trip ndak kah perlu waktu nak pindah ya klak. Bagi aku PARABOLA aku paling penting mok di pindah. Mun sik, susah aku nak nanga crita sensasi artis indon di tv, he..he..he.. Emmmm tapi lom tauk gik cam nay rupa rumah sinun. Kecik kah, besarkah dari rumah tok. Mun kecik cam nay?

This coming monday nak pegi education gik nak ato sekolah anak. And i have to face my bos nak apply transfer juak.. aku paling sik suka jumpa bos! I don't know why? errr....... sik suka.

Anyway kehidupan mesti diteruskan. Dimana-mana jak tempat tinggal, kerja, sekolah dan sebagainya tetap sama. As long transport dan telekomunikasi yang serba canggih kinektok pasti sik akan memutuskan silaturahim yg sedia ada dengan kawan-kawan, mak & pak, adik-adikku dan BINTULU.


SAYONARA BINTULU, HI SIBU






Dapo ku


Tok mesti di embak... sik da nya... adoi!!!


Tepi rumah ku... aku jarang k jln tok



Sebenarnya sik boleh nginang dak manok di area quarters gvmt kan?
Org sebelah rmh aku tok degil.. bau nya bukan main



Belakang rumah, walaupun nya macam tok, tetap jadi kenangan



Ruang tamu tempat anak aku berekot ha..ha..ha..




depan rumah....



Pun depan rumah!!!! jadi kenangan

BINTULU

Salam..,

Kita berjumpa lagik... malam tadik Btu ribut topan. Banyak kampong di sekitar bandar tok banjir. Aku kesian dgn kawan ku Dayang.... sampe tergugok nya angkat peti ais nait keatas meja. Nasib benda ya sik nimpaknya tadik. Mun sik tek ada cerita di dengar kamek org waktu overtime aritok tek. Dah lah dirik nya kurus.... mun nak nama bila datang masalah macam ya, memang kita akan jadi kuat tanpa di sangka. Pasar btu pun banjir juak... King Tide seminggu bila aku nanga almanac aritok tek.. hai kesian kesian.. sik dapat aku imajin sidak bertimbak dgn air di rumah. Org lain bertimbak air dari perauk, sidak bertimbak dalam rumah!

Rumah aku area quarters kerajaan... kanvas yg di pasang oleh laki ku di belakang rumah pelantin jauh nar... hai.. kuat angin malam tadik... sampay asha sik berani tido bilit sidak pun malam tadik. Nye ya nang ada penakut sikit... sik dapat nenga bunyi nyerin sikit.. bunyi cengkerik boleh nyuroh nya takut. Bila aku turun overtime pagi tadik, pokok dekat dewan suarah banyak yang tumbang.. banyak sekali jak uras-uras begelimpangan di jeraya. Masih ku ingat waktu kamek org tinggal di flat BDA dolok... mun angin ribut macam ya, gelik aku nenga angin berbunyi.. macam bunyi org semandin... nak rambut panjang baju putih ya bah! Lain sliding door kmk org bergegar macam ada org nolak..

Petang tek ujan juak.. kali kak kong hi pak coi ruk sik ujan agik kali... tauk ajak lah, sidak pak bi dgn mak bi banyak yang kenak cucok geruk sidak... lain anak nya juak... k sidak BBQ, kerop kerop jak telinga mun di makan kata kawan ku.. eee macam-macam jak...

Mun di fikir-fikir nasib kita sik ada snow, mun ada kompom jeraya sik dapat di pakay org... nimbak snow jak kita..hehehe

Aku idup di btu tok since 1994.. tapi aku tetap sentiasa rindu dengan Kuching.. rindu dgn mak N pak aku, adik adik aku...kampong halaman aku.. dan terbaru rindu banget dengan anak buah aku... si ooollllaaa ya! Yang best di btu pasar dekat, farmasi ubatnya murah sik macam di Kuching.. 2 kali ganda harganya. Tempat kerja untuk kakitangan kerajaan dekat.. sik sampay 10 minit dah datang. Ikan nya fresh, mun part ikan banyak... murah. Udang, sotong pun! P mun dah musim ujan macam tok, makan manok jak kejanya... kepak manok, daging... ikan sik ada.. kapal sik pegi laut. Mun ada pun ikan 2 kali berfikir nak meli... MAHAL YOUUU!

Org sik besa tinggal di btu, madah barang di btu mahal. P aku rasa biasa ajak.. lagipun btu sik banyak tempat meli barang rumah macam di tempat lain.. sikit-sikit Farley, Sing Kwong, Park City Mall.. ya jak tempat aku berpusin carik bekalan pakay di rumah! Mun syaima, nang membesar di Park City Mall... sikit-sikit pegi sia.

Okaylah dengan tok jak lokk... Syaima dah nangis nak tido n tinen.. apa apa pun hatiku tetap jauh nun di sana!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive